Sociale
verantwoordelijkheid

Vision Direct Sociale verantwoordelijkheid

Welkom bij Vision Direct

Een gezond zicht opent deuren tot onderwijs, werk, sport en nog veel meer. Dat is de reden waarom Vision Direct ijvert voor lage prijzen, snelle levering en een uitzonderlijke service voor duizenden klanten in heel Europa elke maand.

Vision Direct werd opgericht in 1998 door opticiens, en was de eerste online contactlensverdeler in het Verenigd Koninkrijk. Wij leveren nu contactlenzen, brillen en zonnebrillen aan klanten in Spanje, Italië, Nederland, Frankrijk, België en de Verenigde Staten.

We zijn er trots op dat we de gemeenschappen waarvan we deel ondersteunen, dat we samenwerken met goede doelen, organisaties en lokale leiders om een verschil te maken waar we kunnen.

Deel van de Essilor-groep

Verminderd gezichtsvermogen is de meest voorkomende invaliditeit in de wereld, maar de impact ervan op de samenleving is slechts weinig erkend. Een derde van de wereldbevolking heeft geen toegang tot zorg voor hun zicht, als gevolg van waar ze wonen, wat ze geloven of wat ze zich kunnen veroorloven. Velen weten niet eens dat ze worden benadeeld.

Goed zicht verbetert alles - van de mogelijkheid om te lezen en tot het bereiken van de school en persoonlijk welzijn. En dat is niet alles. Het speelt ook een belangrijke rol in de duurzame ontwikkeling van lokale gemeenschappen en economieën.

Bij Vision Direct is onze missie je leven te verbeteren door het verbeteren van je zicht. Maar dat is niet alles.

We zijn er trots op deel uit te maken van een wereldwijde drive om een betere toegang tot oogzorg te creëren voor iedereen ter wereld.

De Essilor Group steunt initiatieven in meer dan 40 landen over de hele wereld, die tot nog toe meer dan 6 miljoen mensen hebben geholpen om toegang te krijgen tot oogzorg sinds 2013. Een extra vier miljoen mensen zullen naar verwachting van deze programma's profiteren in 2017 alleen al.

We willen dat dit aantal blijft groeien, jaar na jaar. En jij kan helpen om nog meer mensen te overtuigen dat ze zorg moeten dragen van hun ogen.

Lees meer over de missie van Essilor om ieders leven te verbeteren door het verbeteren van het zicht op www.essilor.com. Lees meer over de initiatieven van Essilor om 2,5 miljard mensen met beperkt zicht te helpen op www.essilorseechange.com

Vision Direct Our Vision

Onze visie

Als onderdeel van de Essilor-familie, deelt Vision Direct de visie van de groep, namelijk het verbeteren van het leven door het verbeteren van het zicht. We werken samen aan een wereld waar iedereen kan genieten van gezond en duidelijk zicht.

Preventie

Vision Direct ondersteunt vitaal, preventief onderzoek dat mensen kan helpen te genieten van helder, comfortabel zicht. We zijn trots dat we samenwerken met het Oogfonds in Nederland en Fight for Sight in het Verenigd Koninkrijk, de toonaangevende liefdadigheidsinstelling voor oogonderzoek. Samen werven we fondsen voor toekomstige behandelingen die ervoor zorgen dat mensen meer genieten van gezond zicht.

Actie

Naast het bieden van een snelle, gemakkelijke en betaalbare manier om contactlenzen, brillen en zonnebrillen te bezorgen aan klanten in heel Europa, heeft Vision Direct honderden brillen naar kwetsbare gemeenschappen in Afrika gestuurd. Daarmee helpt Vision Direct de minder bedeelden met de oogzorg die ze nodig hebben.

Zorg

Door een groot aanbod van goede doelen en initiatieven te ondersteunen, is Vision Direct toegewijd tot de groepvisie van Essilor, namelijk een beter zicht verkrijgen voor iedereen.

Vision Direct trust and caring service

Een uitstekende klantendienst

We zijn er altijd om onze klanten te helpen. Of je nu wilt chatten over welke lenzen compatibel zijn met je huidig voorschrift, of je hebt een vraag over een bestaande bestelling, onze top klantendienst - opgeleid door opticiens - is er voor jou.

Webchat. Social media. E-mail. Telefoon

We zijn bereikbaar vijf dagen op zeven, van 9.00 tot 18.00 uur. Stel ons al jouw vragen via de live webchat, e-mail, social media of per telefoon.

Onze opticiens

Vision Direct werd opgericht door opticiens in 1998 en heeft, naast een enorme klantendienst, drie opticiens in huis om klanten te helpen met hun vragen. Stel onze experts al je vragen over oogzorg, contactlenzen of een bril!

Vision Direct customers

Wat klanten over ons zeggen

Met een score van 9.0/10 op Trustpilot, is Vision Direct een betrouwbare webwinkel voor duizenden klanten. Vision Direct wordt onder meer geprezen voor de snelle en gemakkelijke levering en uitstekende klantendienst. Bekijk hier wat onze klanten over ons zeggen:

‘Gewoonweg fantastisch!’Vision Direct

‘Supersnel geleverd en goede kwaliteit.’- Jos

‘Snel geleverd en goed product'Vision Direct

‘Ik kocht deze lenzen - precies dezelfde - via de opticien waar ik er veel meer voor moest betalen. Fijn dat de levering dan ook zo goed en snel is.’-Ina

‘Nette en snelle levering’Vision Direct

‘Snel geleverd, goed verpakt en een pakket met negen doosjes lenzen werd netjes door de brievenbus bezorgd. Ik hoefde er dus niet voor thuis te blijven.’- Marieke

‘Fijne website met een goede service’Vision Direct

‘Duidelijke website met concurrende prijzen en snel geleverd. Absoluut een aanrader.’- Daan

‘Uitstekend’Vision Direct

‘Beter kan haast niet. Vandaag besteld, morgen in huis. Realiseren ze echt!’- Agnes

Wereldwijde expertise

Vision Direct location

Vision Direct is an international company, serving customers in the UK, Europe and the rest of the world.

Onze kantoren

Londen:
6 Camden High Street
NW1 0JH

York:
Unit 2 Hudson Court
YO26 6RB

Amsterdam:
Distelweg 80G
1031 HH

Werken bij Vision Direct

We zijn even zorgzaam voor onze medewerkers als voor onze klanten, en bieden een vriendelijke, open werkomgeving aan waar iedereen kans heeft zich te ontwikkelen. Als een werkgever van gelijke kansen, geloven we in teams met een verscheidenheid van verschillende achtergronden, zodat iedereen kan leren van zo'n diverse groep.

Stage bij Vision Direct

Vision Direct biedt jongeren de mogelijkheid de werkwereld te verkennen, en geeft hen de kans ervaring op te doen en te groeien met het bedrijf. We helpen leerlingen hun accreditatie te bereiken en ze te introduceren in de werkwereld. Ambitieuze afgestudeerden kunnen betaalde stages volgen waar ze samenwerken met experts die hen helpen hun vaardigheden te ontwikkelen, met een eventuele vaste benoeming in het vooruitzicht.

Naast het geven van kansen om een carrière te beginnen, dragen we zorg over de ontwikkeling van onze medewerkers. Wij zorgen ervoor dat onze medewerkers hun essentiële vaardigheden kunnen verbeteren en nieuwe kunnen ontwikkelen. Bijvoorbeeld, omdat ons bedrijf groeide, ging het management-team op een 3-daagse snelcursus management, zodat ze hun team kunnen ondersteunen en stimuleren. We bieden ook regelmatige training aan onze werknemers in de vorm van workshops zoals Excel, Google analytics en SQL.

Met training voor alle leden van het team, is er voor hen volop gelegenheid om hun kennis te ontwikkelen. Dat is niet alleen nuttig voor hun dagelijkse werk, maar ook voor hun loopbaan en toekomstige kansen en het helpt bovendien om een sterker team op te bouwen.

Initatieven die we steunen

Ladiesrun 2016 en 2017

Ladiesrun 2016 en 2017

Dit keer vindt de Ladiesrun plaats in vier verschillende steden: Rotterdam, Utrecht, Groningen en Eindhoven. Dit jaarlijks terugkerend loopevenement voor vrouwen kent drie afstanden; 5 km, 7,5 km en 10 km, gepresenteerd door Garmin. Door onze sponsoring, en met elke deelname, steunen we opnieuw Pink Ribbon. Pink Ribbon financiert wetenschappelijk onderzoek en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker.

Make A Wish

Make A Wish

Vision Direct is trots op de samenwerking met Make-A-Wish Nederland. Gedurende een week lang gaven we gratis een zonnebril bij elke bestelling contactlenzen. Voor elke weggeschonken zonnebril doneerden we € 1 aan de organisatie. Op die manier haalden we uiteindelijk €1.500 op. Make-A-Wish Nederland is een zelfstandige Nederlandse stichting, opgericht in 1989, gevestigd in Woerden.

Oogfonds

Oogfonds

In samenwerking met het Oogfonds wilde Vision Direct in augustus 2016 de mensen wijzen op het dragen van een goede zonnebril tijdens de zonnige zomerdagen. We maakten daarvoor een gids waarin je criteria vindt waaraan een goede zonnebril moet voldoen. Gedurende twee weken doneerde Vision Direct voor elke gedeelde foto van een zonnebril op hun Facebook-pagina, €1 aan het Oogfonds. We overtuigden ook onze klanten om via sms te doneren aan het goede doel.