Hoe was jouw eerste keer?

vrijdag 12 februari 2016 door Matthew Camfield


Naar aanleiding van Valentijn probeert Vision Direct met deze bovenstaande commerical verstokte brildragers op een ludieke wijze te overhalen contactlenzen te proberen.

De reclamespot met de titel ‘The first time’ (de eerste keer) werd geproduceerd in samenwerking met Bespoke Banter Film and Communications. Het doel van de commercial is de onzekerheid wegnemen bij mensen die voor het eerst contactlenzen gebruiken door de aandacht te vestigen op het gebruiksgemak

De campagne is geïnspireerd door het onderzoek dat Vision Direct in 2015 deed. Hieruit bleek dat 22% van de Britten die uitsluitend een bril dragen, nooit lenzen hadden geprobeerd omdat ze het een eng idee vonden om hun ogen aan te raken.

Ook de anekdotes van Vision Direct-klanten over hun eerste ervaringen met contactlenzen waren een belangrijke inspiratiebron. Seksuele toespelingen van een zeer diverse groep mensen zorgt voor gewaagde humor die goed in het Valentijnsthema past.

De volledige versie van 40 seconden is vanaf vrijdag 12 februari online te zien op Facebook.

Ashley Mealor, Chief Marketing Officer van Vision Direct, over het idee achter de commercial:

“Veel mensen zijn wat nerveus wanneer ze voor het eerst contactlenzen indoen, maar in werkelijkheid zijn ze erg makkelijk in het gebruik. We hopen dat deze luchthartige reclamespot de angst bij mensen wat wegneemt en ze aanmoedigt om toch een keer contactlenzen te proberen.”

‘The first time’ wordt vanaf vandaag gepromoot via de Facebook- en Twitteraccounts van Vision Direct en kan ook worden bekeken op het YouTube-kanaal van Vision Direct www.youtube.com/visiondirectUK.

please wait