Retourzendingen

Wil je iets terugsturen?

Bij ons heb je 100 dagen bedenktijd. Je kunt binnen 100 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 100 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.

Belangrijk is wel dat bij contactlenzen de verzegeling nog niet verbroken is. Contactlenzen zijn namelijk uitgesloten van het herroepingsrecht om redenen van hygiëne wanneer de verzegeling na levering is verbroken. Als de producten niet in orde zijn dan heb je wettelijk recht op garantie.

  1. Download het formulier voor retourzendingen. Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, zie onderaan deze pagina.
  2. Vul je gegevens in en voeg het label toe.
  3. Controleer of alles goed is verpakt.
  4. Bewaar voor de zekerheid een bewijs van verzending. Dit zorgt ervoor dat we je kunnen helpen mocht er iets verkeerd gaan.

Ons beleid voor retourzendingen en terugbetalingen

Als je van de overeenkomst afziet, ontvang je het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Terugbetaling duurt doorgaans vijf werkdagen, afhankelijk van je bank. Terugbetalingen naar PayPal kunnen langer duren. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je kan de producten gratis terugsturen naar ons antwoordnummer:

Vision Direct
Antwoordnummer 42028
1020 VB Amsterdam

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Is je voorschrift veranderd?

Als je je ogen laat opmeten en je sterkte is veranderd, stuur dan gerust je overgebleven lenzen, ongeopend en in het oorspronkelijke, onbeschadigde doosje, terug en we betalen je geld terug. Dit op voorwaarde dat je dit doet binnen zes maanden nadat je de lenzen hebt gekocht. Uiteraard leveren we je graag vervangende contactlenzen met de juiste sterkte. Deze extra regeling geldt naast en onverminderd onze bedenktermijn van 100 dagen, zoals hierboven vermeld.

Een order annuleren

Heb je iets verkeerds besteld en je wilt de bestelling wijzigen of annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar op 020 635 2310, beschikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en van 9.00 tot 17.30 uur op zaterdag. En je kunt natuurlijk ook online met ons chatten.

Garantie

Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat het product deugdelijk moet zijn en doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als je aanspraak wilt maken op onze garantie, neem dan contact op met onze klantenservice en we helpen je graag verder. Het Europees modelformulier voor herroeping vind je hier terug.